קריאת תויות מזון

תוית המזון היא למעשה תעודת הזהות של המוצר. היא מספקת לנו מידע על המוצר וחלים עליה חוקים.

* התמונה להמחשה בלבד

חשוב לי לציין כי חמאת הבוטנים שמופיעה בתמונה אכן מורכבת אך ורק- 100% מבוטנים ולכן מומלצת!! כשניגשים לדף המוצרים - בודקים מה יש ברכיבים!!

* התמונה להמחשה בלבד

 

סימונים נוספים חשובים:

  • "ללא גלוטן" – מחייב תנאי יצור נאותים ושננקטו אמצעי בטיחות להבטחת רמת הגלוטן במזון – גלוטן בשיעור הנמוך מ 20ppm יקבל סימון זה.

  • "ללא תוספת סוכר" – המוצר אינו מכיל תוספת סוכר אך יתכן שמרכיביו הטבעיים מכילים סוכר.

  • "טבעי"- מחייבת את המוצר להיות ללא תוספות של מרכיבים וללא תהליכי עיבוד מלבד הקפאה, קירור, כבישה ואפייה. אם חלק מהמוצר מכיל חומרים טבעיים הוא יכול לקבל את הכינוי "מרכיבים טבעיים".

  • "נטול" מציין היעדר החומר שהושג בתהליך הייצור- שהסירו את החומר מהמוצר בעיבוד.

  • "ללא" מציין היעדר החומר שמראש לא קיים במוצר.

  • "מופחת קלוריות" / "קל"/ "לייט"- הפחיתו לפחות שליש מהערך הקלורי.

  • "דל קלוריות" / "דיאט" / "דיאטטי" - המוצר אינו מכיל יותר מ 20 קק"ל/100 מ"ל או 40 קק"ל/100גר'.

עוד כמה דברים חשובים:

  • מזון אינו תרופה ולכן חל איסור על כיתוב המייחס תכונות ריפוי או מניעת מחלות?

  • ישנם מוצרים ללא חובת סימון תזונתי כמו מים, תבלינים, קפה, תה, שמרים, אבקות אפייה וחליטות.

 

מידע נוסף עודות תויות מזון, סימון וחקיקה בנושא מזון ניתן למצוא באתר משרד הבריאות:

https://www.health.gov.il/Subjects/FoodAndNutrition/Nutrition/Adequate_nutrition/Pages/labeling.aspx