לחם לבן או מחיטה מלאה?

תמיד עולה השאלה- מה יותר טוב? לחם לבן או לחם מחיטה מלאה?

אז נתחיל בלהסביר את ההבדל בין השנים:

ההבדל הינו למעשה בתהליך עיבוד הקמח. חיטה שנקטפת מגיעה לטחינה - בקמח לבן מפרידים את רכיבי החיטה וטוחנים לאחר הוצאת הנבט (ליבת הגרעין של החיטה). בקמח מלא- נטחנת כל החיטה כמו שהיא כולל הנבט.

ולחם - לחם הינו מוצר מזון בסיסי . בעבר לחם מלא היה פחות נפוץ בתעשייה בשל תכונות אפייה נחותות לעומת קמח לבן (למשל תפיחה פחותה), עם השנים ההתקדמות בטכנולוגיות בתעשייה איפשרה ייעול בתהליכי טחינת הקמח ששיפרו את תכונות האפייה של הקמחים ואיפשרו למפעלים לשלוט בכמויות הרכיבים בכל קמח.

מהם היתרונות הבריאותים של לחם מלא?

- מסייע בירידת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

- מסייע ביתר לחץ דם.

- מסייע בהפחתת הסיכון לסרטן במערכת העיכול כגון סרטן המעי הגס.

- מסייע באיזון רמות סוכר בדם והקטנת תסמיני סכרת 2 בשל פירוקו האיטי.

- מסייע בשבוע למשך זמן ארוך יותר בהשוואה ללחם לבן.

סרטון כריך בריא - לחם מחיטה מלאה, משרד הבריאות, נובמבר 2016:

מידע נוסף ניתן למצוא באתר משרד הבריאות:

https://www.health.gov.il/Subjects/FoodAndNutrition/Nutrition/Adequate_nutrition/Pages/whole_wheat_bread.aspx

מידע אודות לחם ודגנים מלאים באתר "אפשרי בריא" :

http://www.efsharibari.gov.il/content/%D7%9C%D7%97%D7%9D-%D7%95%D7%93%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%9D-0