מה עושים בסופ"ש?


הגיע יום שישי – השבוע נגמר ואיתו לפעמים הכוח שלנו.

אין ספק כי הגוף והנפש שלנו עמלו רבות והם זקוקים למנוחה, הבעיה מתחילה שסופי השבוע מלווים בתחושת פורקן ושחרור ואז ההרגלים הטובים שלנו מתגמשים. לפעמים מארחים, לפעמים מתארחים, יוצאים לטיולים, ארוחות שישי גדולות ועוד...

ארוחת השישי / שבת המשפחתית או האינטימית היא הנאה גדולה וצריך לזכור את זה ! צריך להנות ממנה, לנסות לא להפוך אותה למטרד ובו בזמן להפעיל שיקול דעת שיאפשר אכילה מאוזנת ומספקת.

 

טיפים מעשיים:

  • כדאי לשמור על השגרה של אמצע השבוע - להקפיד על ארוחת בוקר וצהריים בשישי, הן יכולות להיות יותר קלילות אבל בהחלט לא לצום עד לארוחת הערב.

  • לוודא עם עצמנו שאנחנו לא קונים יותר מידי "פינוקים לסופ"ש" – שתייה מתוקה, חטיפים, שוקולדים ועוד.

  • לנסות לא לאכול 2 ארוחות בשריות וכבדות באותו היום – אם ארוחת השישי אצלכם היא עשירה ובשרית – אלו ארוחת צהריים קלילה יותר.

  • החלה של הדג כן נחשבת! קחו חתיכה שהגודל שלה ברור ואיכלו רק אותה! לא לנשנש כל פעם קצת.

  • במידה ונוהגים לאכול אצלכם ארוחת בוקר גדולה בשבת (ומאוחרת) תנסו לדחות את ארוחת הצהריים לאחר הצהריים.

  • כשמתארחים ומראש ידוע שהארוחה עלולה להיות עשירה מאוד בשומנים ופחמימות אפשר תמיד להציע להביא עימך סלט שיגוון את הצלחת.

  • כשמארחים לא חייבים לארח בעוגת קצפת / קרם / שמנת – אפשר לארח עם פירות טריים, פירות יבשים, אגוזים ושקדים ועוגות שאינן עשירות בשומן. כנ"ל לגבי שתייה – כאשר אנחנו קונים קולה רק בשביל שיהיה אם אורחים מגיעים אנחנו בסוך מוצאים את עצמנו שותים את הקולה הזו. מים וסודה זה נפלא- אפשר גם לתבל את המים בטעמים כמו לימון, נענע ועוד.

  • כשמגיעים לשולחן – בוחנים את כל האופציות שיש ובוחרים מה לאכול!

  • מכיון שהסופ"ש חוזר על עצמו כל כמה ימים – מקפידים לבחור בקינוחים קטנים או פירות בסיום הארוחה.

 

עוד כמה רעיונות:

  • בגלל שבסופ"ש יש יותר פנאי לבישול והכנת מזון – נצלו את הזמן והשתדלו לשלב דגים וקטניות בתפריט שלרוב מצריכים מאיתנו יותר מאמץ.

  • שווה לגייס חבר או בן משפחה להליכות יזומות ולעידוד פעילות גופנית.

סופ"ש נעים!!