איך מורידים 3 ק"ג בשנה מבלי להתאמץ?


אני חוזרת מיום עבודה ארוך, בלבלו לי את השכל כל היום... הארוחת צהריים התפקששה בעבודה ואז נשנשתי עוגת יום הולדת של מישהי מהמשרד, משם אספתי את הילדים מהגן , השעה חמש וחצי, עוד לא ארוחת ערב... אבל אני מ-ת-ה לנשנש משהו כזה קטן שיסגור לי את הפינה עד לארוחה.

מגיעה הביתה - ומה שעומד על השולחן זה קופסאת קרמבו שקנינו לפינוק לסופ"ש והקורנפלקס של הארוחת בוקר של הילדים, ובגלל שלאחד מהם הייתה יומולדת אז פינקתי בקורנפלקס שווה - כזה עם שוקולד וציפוי.

התרחיש הזה קורה הרבה וכמעט לכל אחד מאיתנו. אכילה נשנושית של מה שעל השיש או בעצם אם נקדיש לזה מחשבה - של מה שזמין ונגיש לנו.

הידעת?

בבתים אשר יש עוגיות וקורנפלקס על השיש- המשקל הממוצע של אדם בבית גבוה ב 7.7 ק"ג לשנה לעומת אדם שאין לו את הנגישות על השיש למוצרים אלו.

בבתים אשר ישנם קרקרים / חטיפים על השיש- המשקל הממוצע גבוה ב 3.6 ק"ג לשנה.

ואילו בבתים אשר ישנם פירות על השיש - המשקל הממוצע נמוך ב 3.1 ק"ג לשנה.

למה?

חלל המטבח לרוב הוא חלל מרכזי בבית שאני מבלים בו חלק ניכר מהזמן. כאשר המטבח מציע לנו נשנושים זמינים שלא מצריכים הכנה כמו חטיפים, צנצנת סוכריות שעומדת ורק מחכה שיפתחו לה את המכסה או עוגיות - אנו נאכל יותר.

העינים שלנו בעלות השפעה על הבחירות שלנו והגירוים שקופצים לנו מול העיניים.

מה עושים ?

מנגישים את הבריא.

במקרר

  • מעבירים למדף המרכזי שבמקרר (מול העיניים) קערת של פירות / קופסא של ירקות / יוגורטים.

  • עוגות, פיצות - מכסים בנייר אלומיניום אטום.

על השיש

  • שמים 2 סוגים של פירות או צנצנות של אגוזים ושקדים.

  • מכניסים את הקורנפלקס והעוגיות לארון במזווה (וכן, כל בוקר מוציאים אותם! ולא, מעל המקרר זה לא טוב).

אם המטבח משמש אותכם למקום בו אתם עובדים עם הלפטופ, קוראים עיתון או עושים כל פעילות שגורמים לכם לבלות שם זמן רב - הקדישו רגע של מחשבה ותשקלו להזיז את המקום לסלון או לחדר העבודה. ככל שנהיה יותר במטבח כך החשק לאכול יעלה.

כמו כן, כדאי להכין בבוקר ירקות חתוכים בקופסא שקופה או שוטפים ירקות בייבי (מלפפונים קטנים, עגבניות שרי, פלפלים קטנים) ושמים בקערה במקום נראה לעין ובולט במקרר.

ותודה לשגיא ענבר-עזרא דיאטנית קלינית על התמונה המקסימה.